Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Pengeélen

Pengeélen

Hosszú Katinka levelét megírta

A "hosszúkatinka" - jelenség

2016. november 17. - Bogyi bácsi

Nem, ez a blog nem csak a késekkel tervezett foglalkozni anno. Már az alapító okiratban (amit pedig egy töpörtyűzsírtól foltos alig használt kocsmai szalvétára jegyeztek föl az alapító atyák) sem csak a késeket jelölték meg prioritásként, hanem minden témát, amit pengeélre lehet, és ami még fontosabb: kell is állítani.

Hosszú Katinka. A nemzet ájron lédije, a magyar és az amerikai álom egyik megtestesítője, aki lerázta a kelet-európai mindenféle nyomor igáját és pici törékeny lányból kőkemény nő, bocsánat NŐ lett. Hogy mennyiben köszönhető ez Shane-nek, azt nem az én tisztem eldönteni, de azért rögtön legyen mindenki előtt világos, hogy amit ez a kislány letett az asztalra az elmúlt években az bizony csak keveseknek sikerült volna! És ezt így vagy úgy de önmagának, a saját kitartásának és akaraterejének köszönheti elsősorban. 

És igen, "hosszúkatinka", aki a mi generációnk. Aki a saját akaratából írta bele magát a sportvilág történelmébe, méghozzá aranybetűkkel. Ebben, a jelenlegi állapotában leginkább egy szájbavert, vén, kiéhezett kurvához hasonlító országban ez a hang igenis kellett már! Kellett, mert a Gyárfás-féle kriptaszökevény kommancsok még köztünk élnek! Ott vannak elveikkel, pozícióikkal, minden befolyásoló erejükkel. Már régen nem az osztályharc, de még csak nem is a kapitalista karvalytőke ellen küzdenek ők.Nem, sokkal inkább a saját, idejétmúlt, és sosem jó világképükért. Ahol még mindig a TSZ-elnök mentalitás dívik, ahol az ilyen semmirevalók évtizedeket tudnak a langyos pocsolyában eltölteni, miközben a kacagó szél elsuhan az Ugar fölött! 

Megszólalt egy okos, kitartó Nő, kissé akadozva, mert a beszéd nem a kenyere; beszél helyette a rengeteg világcsúcs és az abszolút hiteles magatartás. És mit mondott? Azt mondta, hogy elég az "urambáttyám", a "sógor-koma-jóbarát" világból, beszéljenek a tettek! Mi, sportolók csinálni akarjuk, jobban akarjuk csinálni és tudnánk is jobban csinálni, de ti nem hagyjátok. Miért nem hagyják? Föltette valaki a kérdést? Tette a lófaszt! Azért nem hagyják mert az ellenkezik a világképükkel! Az iskolázatlan, a hozzá nem értő TSZ-elnök pártkádernek nehogy már az aranykoszorús paraszt mondja meg, hogy a tehenet kell fejni és nem a bikát! A Gyárfás-félék egy dologhoz értenek, de ahhoz nagyon: suttogó propagandával és nagy csinnadrattával is elhitetni a világgal, hogy minden úgy jó, ahogy van. 

Nehogy egy perce azt higgyétek, hogy ezek az emberek értenek valamihez ezen kívül! Ha egy percet dolgozniuk kellene ezek bele is döglenének. Nap-Kelte vagy MÚSZ, egyre megy. Ha Tomika nem érti, hogy Katinkának nem 12 vagy 15 millióra van szüksége, hanem kompetens, a sportág és a sportolók fejlődését értő emberekre, akkor Tomika nagyon buta. És tudjátok mi keserít el az egészben a legjobban? Hogy az a sportnapilapnak hazudott valami, ami leginkább csak nosztalgikus hangulatkeltésben és semmirevaló, olvashatatlan riportok gyártásában jó, az se most, se az ominózus szerződéstépős esetnél semmilyen, de tényleg SEMMILYEN oknyomozást nem végzett. Sopánkodtak, hogy "Katka ezt ejnye-bejnye, ezt nem szabad!" meg "Jaaaj Gyárfás úr, hogy milyen kompromisszumkésznek tetszik lenni!" (érezd az újságírót a toll másik végén: a nyelve már garatig szaros, pucsít, a  seggét széthúzza, hogy kéjjel nyomhassák tövig a szögekkel kivert lófaszt, csak Gyárfásékra ne kellejen semmi rosszat mondania), de azt, hogy Katinka miért mondta/tette azt, amit, azt eszükbe nem jutott volna kideríteni! 

Igen ezek tartanak életben rendszereket Kelet-Európában, ezek húznak vissza a mocsárba, mert ha már mindenki elment, akkor kin uralkodnának? Ezek a fajták azt hiszik, hogy attól nő a faszuk, ha befolyásolhatnak másokat; mert ők meg egyébként lusta, tehetségtelen, irigy, rátarti fasszopók! 

(És itt ne gyertek nekem azzal, hogy a MÚSZ mennyit segített Katinkának, mert ez egyrészt vice versa megvolt, másrészt tessék megérteni, hogy Katinka nem csak, sőt talán úgy kerekebb, hogy nem a maga nevében szólalt föl! Lásd: nincs olyan, amit ne nyert volna meg mondjuk kétszer. Pénz annyi lehet, amennyi kell. Amerikai férj, boldogság, koncepció, élet! De ez a kislányból lett Nő, ez tenni akar valamit, hogy úszótársainak is jobb legyen. Félek, hogy végső soron ő az egyetlen, aki az úszókra is gondolt a MÚSZ berkein belül.)

Katinka tehát levelét megírta, a támogatók jelen állás szerint egyre többen lesznek. Valami nincs rendben a MÚSZ-ban, de ezt évtizedek óta a leghatározottabban Hosszú Katinka mondta ki. Hölgyeim és uraim: eddig is szimpatikus volt a kisasszony, de most még inkább az lett! Szavát emelte valami olyan ellen, amibe nélküle belefulladtunk volna egy-két év múlva, e felől kétségeink ne legyenek! 

Katinka kedves, egy generációért szólaltál föl, egy generációért akinek a TSZ-elnök mentalitású "urakból" már igencsak elege van. Köszönjük, köszönöm! 

A bejegyzés trackback címe:

https://pengeelen.blog.hu/api/trackback/id/tr2511969273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n3spr3ss0 2016.11.18. 10:07:00

Ezek a problémák már Széchy Tamás idejében is megvoltak,illetve tőle erednek.Egerszegi tudna ezekről mesélni,de tiszteletből nem teszi,illetve ha akkor nem tette mikor ő is úszott,most meg már minek.Egy rohadt posvány az egész magyar úszósport.Meg lehet a többi szakág is?

tibor és klára 2016.11.18. 10:22:46

és érdeklődve szemléljük mi fog történni, ki lesz gyárfás utódja.

egy biztos: még szarabb lesz

Fedor Kvasztics 2016.11.18. 10:26:42

Felesleges ebbol generacios kerdest krealni. A Te generaciod is tele van "GyarfasTomikkal", annyi kulonbseggel hogy korukbol adodoan Ok meg csak most bontogatjak "Tiborczszarnyaikat"....

csöpike2 2016.11.18. 10:27:16

Úgy gondolom helyes a kapitány hozza állása ,mikor azt kéri minden versenyző mondja el pontosan milyen problémája van.Igy lehet tárgyalni,de altalanossagokrol meg beszélni se érdemes.Minden versenyző csak a saját nevébe beszéljen ,igy nem lehet azt mondani /sok lúd,disznót győz /bocs a hasonlater/.Biztosan van jo megoldás,de csak akkor ha mindenki őszintén akarja.

röf 2016.11.18. 10:28:21

Kedves Blogger úr.
Illetva most már Blogger urak, hiszen mióta Katka mellé fölsorakozott még 4-5 úszó, azóta gombamód szaporodnak a Gyárfás-MÚSZ ellenes irományok, szóval egyetértek, Gyárfásnak már a NapTV korában el kellett volna tűnnie a süllyesztőben.
De hol voltatok Ti, mondjuk a szerződéstépés óta eltelt hónapokban?
Most okosodott meg mindenki?
Azért ez így gáz!

MACISAJT 2016.11.18. 10:30:09

Ismert fordulttal élve: irigylem a problémáit.

Ha Magyarországon 20 másik szövetségnek olyan elnöke lett volna mint amilyen az úszóknak 1993 óta Gyárfás...ma világelsők volnánk például labdajátékokban. Is.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.11.18. 10:30:12

Hosszú Katinka

Katka magát vízbe veti,
Gyorsabb, mint egy tavi jeti,
Pörög keze, lüktet lába,
S összes ellenfele kába.

Iron Lady’s very-very
Strong – a mezőnyt péppé veri,
S mindeközben kissé avítt
Világrekordokat javít.

Nekem leesik az állam,
S közben bőg az Amcsi Állam,
Úszóikra ráver Hosszú,
Jön is blőd doppingvád bosszú.

Ő Rióban közben rakat
Csúcsot dönt s nyer aranyakat.
Vízben száguld oda-vissza,
Ő az úszás Chuck Norrissza!

„Hát persze, én meg a mindenbírás Hosszú Katinkája vagyok, mi?! Ne gondold gyógyköltőcske, hogy a Föld túloldalán biztonságban vagy tőlem, mert én le tudom rúgni a fejedet a puszta távollétemmel is! Szerencséd, hogy a mai edzésemen épp a kegyelmet gyakorolom!” /Chuck Norris/

„Doppingvádak?! Közröhej! Ha mi doppingolunk, akkor Michael Phelps egy két szintetikus lábon járó radioaktív veszélyes hulladéktároló!” /Shane Tusup, edző és férj/

„Kikérem magamnak a rágalmakat! Én nem a tiltott ajzószerektől világítok a sötétben, hanem mert mutáns vagyok! Már eleve így születtem a marsi csészealjunk orvosi szobájában! Akkoriban még i2dfx-mrzwy-13/ggg-nek hívtak, csak később amerikaiosítottam a nevemet a menedzserem kérésére.” /Michael Phelps, gyanúsan sokszoros olimpiai bajnok úszó/

„Többször is ellenőriztük Hosszú Katinkát, de sem a vérében, sem a vizeletében nem találtunk mást, mint Sugovica vízben főtt bajai halászlevet sok tésztával, ami ajzószer ugyan, de nem tiltott.” /Tiszeker Ágnes, a Magyar Antidopping Csoport vezetője/

„Én ugyan nem tudok úszni, de a rajtkövön állva a medence fölé tartott botommal kettéválasztom a vizet és száraz lábbal átrohanok a túlpartra. Sajnos eddig egyetlen világcsúcsomat sem hitelesítette a szőrösszívű nemzetközi szövetség. Nem tudom miért! Csak nem találtak a megengedettnél több mannát a vizeletemben?!” /II. Mózes, próféta/

„Hosszúnak könnyű, mert csak beugrik a medencébe és már el is éri a túlsó falat! Én bezzeg kitempózhatom a belemet is, míg átérek!” /Rövid Gizi, Hosszú Katinka méltán elfeledett vetélytársa/

„Hiába döfködöm a sajtó felé küldött műmosolygás közben a hátam mögött ennek a kozmopolita nőszemélynek a viaszbábuját, nem tudok ártani neki! Lehet, hogy a mutyiban közbeszerzett viasz, vagy az okosba’ organizált kötőtű az oka?! Mindegy, nem mondok le!” /Gyárfás Tamás, a Magyar Úszószövetség elnöke/

„Hosszú Katinkát onnan lehet megismerni, hogy mindig ő van elöl. Még szerencse, hogy Katka nem a menekült csapatban úszik, mert akkor úgy kellene közvetítenem a világrekord döntését, hogy meg sem említhetném, hogy jelen van!” /ifj. Knézy Jenő, sportriporter/

„Mi ez a vulgárkertészeti gyomrohadvány?! Mi ez a trambulinról az irodalom medencéjébe fröccsenő belerondítás?! Nem lennék meglepve, ha Frady Endre versírás után levett vizeletében éhen halt agyevő skarabeus molekulákat találnának! Anyám most azt kérdezi, hogy az a Hosszú Katinkával állandóan együtt úszó sárga csík ugye nem azt mutatja, hogy éppen belepisil a medencébe? NEEEEM!!!” /Puzsér Róbert, feszült kritikus/

„Amikor győzök, mindig gyorsan megszárítom a hajam, majd visszaszaladok a medencéhez megnézni, hogy beért-e már a sárga csík is? Amúgy azon gondolkodom, hogy elindulok a nyíltvízi 10 kilométeres számban is. Az elején elsprintelek a mezőnytől és később, ha valaki esetleg utolér, akkor a lábtempómmal visszarúgom a mezőnybe. Mint Chuck Norris.” /Hosszú Katinka, többszörös olimpiai bajnok úszónő/

„A sport megtanít tisztességgel győzni és méltósággal veszíteni. Van, akinek az egyiket, másoknak a másikat kell többet gyakorolni. Hosszú Katinka és Frady Endre leckekönyvében viszont egyáltalán nem szerepelt a kudarctűrés tantárgy, mert azt nem lehetett egyszerre hallgatni az olimpiai arany, világcsúcs, örökélet című tanegységekkel. Az egyszerű halandó csak ámul, és átadja magát a győzelmi mámornak. Aki nem hiszi, őrizgesse a mintákat tíz évig.” /F. Péter, a költő humán végzettségű mérnökkollégája/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2016/08/hosszu-katinka.html

2016.11.18. 10:38:47

@n3spr3ss0:

Egerszeginek nem sok köze volt Széchyhez.

csima 2016.11.18. 11:02:57

@MACISAJT:

Nem hiszem, Gyárfás ugyanis meggyilkoltatta a potenciális vetélytársait.

BelaVak 2016.11.18. 11:04:15

Egyreszt megertem es jogos a kritika, de azt sokan elfelejtik, hogy ezek miatt az uram-batyam viszonyok miatt tudott valamennyire eddig mukodni a szovetseg ill tudta valamennyire fenntartani a sportolokat.

halaloszto 2016.11.18. 11:13:53

Azt nem fogják fel, hogy a szocializmusban kiváltság volt sportolónak lenni. A sportoló megkapta a kiváltságot, ezért hálával tartozott. Most már nem jár hála a musznak azért mert támogatja a sportolót, hiszen az a dolga hogy támogassa a sportolót. A portásnak sem tartozom hálával amiért beengedett, csak a munkáját végzni.

dare 2016.11.18. 11:21:42

Egy kicsit más köntösben a Hosszú Katinka jelenségről.
Adva van egy sportoló, aki 1 éve, hangsúlyozom EGY TELJES ÉVE kiállt, és azt mondta gondok vannak a szövetséggel.
Elmondott pár dolgot ami nem oké, és várt.
Nem ment bele nyílt vitába (nagyon helyesen), várta, hogy többen felsorakozzanak mögötte, és akkor könnyebben véghezviheti a reformokat.
Az elmúlt 2 napban szépen jöttek és jönnek egyre csak a támogatók (versenyzők, edzők).
Bemásolom ide miket írt már EGY ÉVE a nyilatkozatában:
" Az elmúlt három évben üres ígéreteket kaptam, semmi változás nem történt. "
" A véleményem nem változik, szerintem lehetnénk jobbak, de én egyedül nem tudok egy rendszert megváltoztatni"
Amiket mondott akkor mire lenne szükség, már meg is lettek magyarázva rögtön másnap(nemcsak Gyárfás és Kiss), hogy hát igen, nincs öltöző de van orvosi szoba, van mozgáselemző szoftver csak a kutya nem használja, most apály van a medencékben, de majd jön a Dagály, annyi pénz van el sem tudjuk költeni...stb.
Minden oldalról cáfolták a nyilatkozatát, szinte minden lehetséges eszközzel, és felületen.
Egy ember volt, több ellen.
Beállítva pénzéhes nyafogós kis libának, és nem volt egy ember aki megvédte volna a vádaktól.
Mellé persze olyan szöveg is ment, hogy megváltozott, ridegebb, dacosabb lett (ezt még többen mondták) ami olyan találgatásokra adott okot, ami teljesen kizárja az érzelmi vonalat a kérdésben.
Sokan hajlamosak voltak azt hinni ( ebben a furcsa erdőben még én is), hogy bizony nem az érzelmek dominálnak nála (mert az nincs ugye), hanem bizony a jó öreg pénz a hunyó már megint.
Félinformációk és hazugságok erdejében bolyongtunk közel egy évig, mesés egy utazás volt.
A kérdésem: Mi változott az elmúlt 1 évben?
Hol voltak ezek a "támogatók" az elmúlt egy évben?
Miért nem álltak mellé már a legelején, hiszen nem most kezdődött ez a sztori?
Bár erre én is tudom a választ.
Akkor még nem volt 3-szoros olimpiai aranyérmes, aki mögé beállhatnának.
Bele se merek gondolni, ha lesérül, vagy bármi történik vele ami miatt nem nyer 3 aranyat, akkor most hányan állnának oda mögé a szövetség ellen.
Nem beszélve arról, hogyan maradt volna meg az emberek fejében úgy 5 , 10, 20 év múlva (-tudod, az a nyafogós pénzéhes csaj, aki tépkedi az adófizetők pénzét).
Nem is tudom, melyik oldalra haragszok jobban, a szövetségre, vagy a most ébredőkre.
Tényleg, ha most nem támad újra, és hagyja a fenébe az egészet, akkor soha senki nem szólal meg, hogy tisztán lássunk?
EGY évig sötétben tapogatózni, és kétségek közt lenni nem olyan jó buli, de már annak is örülhet az ember, hogy nem hagyták magára, és kezdenek felsorakozni mögötte.
Ha már így alakult, akkor minél hamarabb megoldást találni, valami kompromisszum, vagy ha az nem sikerül mondjon le 1-2 ember, de lehetőleg gyorsan mert nem sok idő van a nyári vb-ig.
Gyárfásnak volt egy mondata 2 napja: "mit csináljak, térdeljek le elé"
Ez lenne a minimum, ha már ennyire lejáratták.
Ennyit erről a jelenségről.

$pi$ 2016.11.18. 11:41:53

"megérteni, hogy Katinka nem csak, sőt talán úgy kerekebb, hogy nem a maga nevében szólalt föl! "

Kinek a nevében beszél? Megválasztották? Kinevezeték? Nekem úgy tűnik, hogy mindenki elvan, a katinkának meg nem, tetszik az egész. Nekem se tetszik sok minden, akkor megreformálhatom a világot? Az országot? A várost?

Larry Silverstein 2016.11.18. 11:45:45

Biztos vagyok benne, poszter, hogy az úszók nem szorulnak a primitív szövegedre. Köszönjük, Emese.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.11.18. 12:14:08

@röf: Látom komoly emlékezetkiesésed van. Egy csomóan Katikának adtunk igazat.

@Larry Silverstein: @$pi$: Látom a bérnarancsok dolgoznak...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.11.18. 12:16:25

@MACISAJT: Áááá.. macika a vezérhazudós! Tudod már mennyi volt a valutatartalék 2010-ben?

kommentes nikk 2016.11.18. 12:49:17

Off, de azzal ugye tisztában van a szerző, hogy az a szólás, amire ő gondol, az nem pengeélre állítani, hanem pengellérre állítani?

pelinkovac 2016.11.18. 13:05:04

Jó lenne a blogbejegyzés, csak kevesebb vulgaritással fűszerezve. A probléma igenis jelenvaló. Ez a "mi jobban tudjuk, mert itt ülünk 20-30 éve" mentalitás és, hogy "mi már letettünk valamit az asztalra", holott az lehet, hogy nem volt más mint egy pár sáros csizma. Itt az ideje annak, hogy megtörténjen a generációváltás, és nem elsősorban korosztályokra gondolok itt, hanem közös mentalitással rendelkező csoportokra. Hogy az egyéni érdekeket mindenek előtt előnyben részesítő elitet leváltsa egy értékalapon szerveződött csoport, aminek a tagjai a tudásuk, szakmailag releváns tapasztalataik (nem az eltöltött évek) és a munkájuk alapján érik el céljaikat. A konkrét esetnél maradva: Egerszegi és Darnyi valószínűleg hasonló problémákkal szembesültek, de nekik nem volt lehetőségük összehasonlítani a magyar rendszert egy másikkal (ami mondjuk sok szempontból jobban működött). Beletörődtek a helyzetbe és sportolói karrierjük végén szépen félreálltak. A beléjük nevelt (vagy vert) tisztelet miatt sem fordulhattak kizsákmányolóik ellen. Katinkának sokkal szélesebb körű tapasztalatai vannak, a világon mindenhonnan azt a megerősítést kapja, hogy jól végzi a dolgát, így nem csoda, hogy nem bírja a magyar környezetet. Ugyanakkor Gyárfás lemondása sem oldana meg semmit. A MÚSZ-t kellene úgy ahogy van megszüntetni és újra megalapítani.

pityke8 2016.11.18. 13:17:29

@$pi$:Igen. Neki kéne állni. Egyedül nem lesz könnyű, de nézd Katinka mögé is kezdenek felsorakozni...

MACISAJT 2016.11.18. 13:21:42

@dare:

Elvárnám hogy álljon ki a Gyárfást támadók közül az általam amúgy mélyen tisztelt Gyurta, vagy a Verrasztóék és mondják ki hogy a riói fiaskójuk annak köszönhető hogy a szövetség nem támogatta őket megfelelően...

Na ne már.

dare 2016.11.18. 13:44:59

@MACISAJT: Nem érted amit leírtam?
Oké, hogy van Olimpia, meg felkészülés, támogatás, ki indul-ki nem indul...de egy ember nem volt képes kiállni eddig Hosszú mellett az elmúlt egy évben.
Senki.
Se egy volt edző, se senki, aki már nincs ott, viszont tudja mi folyik.
Nem magyarázkodásra vagyok kíváncsi, csak a miértekre és a hogyan-okra keresem a választ.
És persze nem politikai magyarázatra vágyok, tudom hogy már a karácsonyi bejglibe is politikát kell beletenni, de jelen eseteben nem ez érdekel.
Nem volt sehol 1 ember, 1 évig, aki támogatta volna Katinkát?

Na ne már.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.11.18. 13:53:34

@kommentes nikk: "Off, de azzal ugye tisztában van a szerző, hogy az a szólás, amire ő gondol, az nem pengeélre állítani, hanem pengellérre állítani?"

Juj, de sötét vagy!

hu.wikipedia.org/wiki/Pelleng%C3%A9r

"A pellengér (szégyenfa, szégyenoszlop, szégyenkő, bitófa, cégér, pelengér, pilinger, pillinger, perrengér, pölöngér) a középkorban (Magyarországon a 13. századtól) elterjedt megszégyenítő büntetési eszköz, amelynek nevelő-elrettentő-visszatartó ereje a nyilvánosságban rejlett. Általában kőből készült dobogóból és a rajta elhelyezett oszlopból áll, amelyhez hozzákötözték az elítéltet. Magyarországon II. József tiltotta be az alkalmazását.[1]"

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.11.18. 13:54:56

@MACISAJT: Jaja, haggyá már macika! Eddig azt ugattad hogy senki sem támogatja Hosszút. Most kitalálsz valami újat. Na és mi van a devizatartalék hazugságoddal?

a nemzet fogatlan provokátora 2016.11.18. 14:03:45

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ne dőlj be a fideszes trükknek. Orbánék Katinkán keresztül akarják megbuktatni Gyárfást.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.11.18. 14:06:10

@kommentes nikk: Reméljük, csak szójáték volt a részéről: Nem mindegy hogy szarba csapni, vagy csapba szarni...

Boka1 2016.11.18. 15:13:49

Gyárfással ujjat húzni? Hát nem tudom....

Lucifer Morningstar 2016.11.18. 15:30:57

Mit köszönsz, te nagyon szerencsétlen? Azt hiszed tusupné bármit is tesz érted?

Nagyon okos. Egy TV reklám alaphangon is százezres tétel megjelenésenként. Rádióreklám hasonló szinteket érhet el. Egy kampány alatt lazán kipengethetsz 5-10 millát, és nem sokkal nőtt az ismertséged.

Varrjál gombot arra, hogy tusupné és az ő kis szinte minden vele kapcsolatos hírében megnevezett vállalkozásocskája a torgyános "monnyon le" mantrájának köszönhetően, valamint a sok szimpatizáló úszós beltenyészeti és rajongói hülyegyerek támogatásával ingyen szerepel ismét hetekig, hónapokig a médiában.

Örülj, tapsolj, a kapitalizmus ismét palira vett, ráadásul abból az adóból amit tusupné (megérdemelten, de az amerikai összeghez képest erősen túlméretezetten) tőled is bezsebelt.

Burgermeister 2016.11.18. 15:33:31

Vki irja már meg, hogy konkrétan mi a baja katinak?

Lucifer Morningstar 2016.11.18. 15:36:31

@Burgermeister:

Lehet, hogy tusup elvtárs félrekufircol?

Amúgy tényleg jó lenne, ha valaki az elejétől kezdve megmagyarázná a sztorit és mellékesen elmondaná, hogy hány ember lenne olyan hülye, hogy akarnak adni neki 1 millát, majd azt mondja, hogy nem kell bameg, mert havi egy napot kell érte szerepelni olyan témában amiben a saját élete forog és az élete álma volt.

dare 2016.11.18. 16:37:42

@Lucifer Morningstar: Összeszedem nagyjából, mert visszaolvastam mind a 3 nyilatkozatát.
A vita tárgya itt, a sportolók felkészülésére szánt pénz kesze-kusza felhasználása, ami nem átlátható, a fejlődés hiánya, a támogatások pofavizit után történt utalása.
Persze a sztori már nagyon sokféle irányt vett, ez nagyon sok ember hathatós közbenjárása és félreértelmezés gyanánt valósulhatott meg.
De a lényeg: nincs meg a megfelelő támogatás minden úszónak az egyenlő küzdelemhez, és ezt le is írja mivel átélte 2011 és 2015 között.
Nagyon félre van magyarázva mit is akar, sokan csak a pénzt szajkózzák ebben a történetben, és minden emberben ez is marad meg ( még bennem is), de ha levesszük róla azokat a sallangokat, amiket mások rákötöztek, akkor átlátható.
Persze a sallangot is figyeli mindig az ember, hátha racionálisabban meg tudja ítélni a helyzetet, csak nagyon sokan kötöztek és nagyon gyorsan, és mivel egyedül volt több ellen, az ember hajlamos az egészet figyelni és az alapján dönteni.
Ebben az esetben egy egész szövetség cáfolta egy ember nyilatkozatát.
Ez a vita egy 3 éves belháború (vagy mismásolás) után került nyilvánosság elé.
Így, hogy többen állnak Katinka mellé, nem kérdés kinek van igaza.
Amíg egyedül volt kérdéses volt, így viszont már nem.
Lehet megmarad még így is sok ember fejében egy pénzhajhász csajnak, de ha sikerül megreformálnia a szövetséget, és más sportolók is felnőnek hozzá, akkor már semmi kétség nem merülhet fel a szándékával kapcsolatban.
A következő időszak vagy a támadás, vagy a meghunyászkodás lesz a szövetség részéről.
Bölcs döntés lenne (a versenyzők érdekében) az utóbbi.
A sajtó ezek után úgy is szétszedi őket.
Attól függetlenül lehet neked unszimpatikus Katinka (ráhatás), de a céljait már nem kellene, hogy több támadás érné.

Novák Aircraft Ferencné 2016.11.18. 16:51:44

"A nemzet ájron lédije.." Helyesen: iron lady. Miért használsz idegen szavakat, ha nem tudod szabályosan leírni őket?

ogli dzsí 2016.11.18. 17:24:18

@Novák Aircraft Ferencné: te most komolyan ilyen hülye vagy, vagy csak megjátszod?

2016.11.18. 17:28:36

@$pi$: ja megteheted, ha leteszel valamit az asztalra pubi, de addigneked kuss van

bekerült 2016.11.18. 17:32:54

@BelaVak:

Egyetértek veled !
Az amerikai férj és a tisztelt neje megfeledkezik arról, hogy nem Amerikában vagyunk !

Nálunk sajnos úgy kell "kiharcolni" azokat a piszkos anyagiakat, amit természetesen Felcsúton saját eredményességük okán megérdemelnek.

Szóval, elverhetik itt a port Gyárfáson, csak a körülmények ettől még nem fognak megváltozni !

Csak rosszabbak lesznek !

A TSZ-elnök mentalitást manapság hozzák vissza ezerrel, csak most másként hívják és nemzeti mázba csomagolják.

Én becsülöm Katinkát, hogy harcol a saját területének jobbá tételéért, de úgy gondolom, hogy, ha más területek is ezt tennék, akkor bizony kiderülne, hogy az egészre már nincs pénz.
Az úszók pl. egész konkrétan, csak fogják be a szájukat, vannak még tőlük is rosszabb helyzetben lévők nem is kevesen.

Szerintem oda kellene lökni a gyeplőt Katinkáéknak és hagyni, hogy mutassák be, hogy ezen a területen is világbajnokok, azaz tudnak kevés pénzből is sokat csinálni !
Mindenki örömére és nem mások kárára !

2016.11.18. 18:27:25

Kedves posztolo, kimaradt az irasbol, hogy MINDEGYIK sportagbol kellene, hogy legyen egy Katinka. A vivoknal, az atletaknal, a gyorskorinal, a.... Mindenhol.
Ugy altalaban: ideje lenne egy RENDSZERvaltasnak, mert eddig csak gengsztervaltas volt, lasd szelkakas-gyarfastomika.

Lucifer Morningstar 2016.11.18. 18:31:31

@dare:

Igen, ez a máz.
Mondj legalább még egy embert tusupon és tusupnén kívül, aki azt mondja egy millára, hogy nem kell mert dolgozni kell érte egy napot. Az első szerződés erről szólt, ez lett látványosan összetépve, hogy a benne lévő feltételeket nem lehet vállalni.
A felsorolt "érveid" ott borulnak, hogy tusupné már ha jól tudom többször is kijelentette, hogy nem függ a szövetségtől, nem kell tőlük semmi, de ennek ellenére el akarja dönteni, hogy ki vezesse a szövetséget.

Hogy értsd: otthagyod a munkahelyed, majd fél évvel később ország-világ előtt elkezdesz hőbörögni, hogy rúgják ki az igazgatót.
Ettől válik viccessé és komolytalanná az egész, és derül ki, hogy ez az egész egy jól megkoreografált marketingstratégia amivel áttételesen a saját kis bizniszüket tolják bele ezerrel a médiába.

Lucifer Morningstar 2016.11.18. 18:35:54

Ez az egész buli a pénzről szól. Egyszerű mezei módon ki kell vonni az állami támogatást, a nagy hősök éljenek meg a szponzorokból, oszt jónapot. Ahogy az a normális világokban jól működik.
Állami lóvén élősködnek, aztán ha nem kap annyit amennyit elvár akkor kezdődik a hiszti, valaki monnyon le.

Mondjuk orbánisztánban ez fura lenne, hová ülne akkor a sok ejtőernyős seggfej és lopná az állami lóvékat.

Bogyi bácsi 2016.11.18. 18:55:34

@kommentes nikk: Itt igenis tévedésben tetszik (most repül a saller: nem tetszikezünk: copiright Esterházy Péter - Harmonia Caelestis) leledzeni! Pengeélen, mert főleg késekről írnék és azért is mert amikor politikát érintek, akkor is pengeélen táncoló témákkal foglalkozom.

Novák Aircraft Ferencné 2016.11.18. 18:58:31

@ogli dzsí: "Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul." Te mit szólnál ahhoz, ha magyar szavakat nem magyar helyesírással írnának le külföldön?

dare 2016.11.18. 18:59:20

@Lucifer Morningstar: Amit te írsz, az is máz.
Le van öntve vastagon mázzal, ebből kell kihámozni a lényeget.
Ha elolvasod mit írt jobban megérted.
Nem az Ő pénzén, és nem az Ő támogatásán van a hangsúly.
Amit széttépett az se támogatás volt, hanem díjazás.
Ő támogatást kért minden úszónak, fejlesztéseket, lehetőséget az egyenlő feltételekhez.
A többi versenyző nem mondhatott nemet (valahol ezt is megértem olimpia előtt, de ez se mentség részükről) a díjazásra, mert nagyban függenek a szövetségtől.
Idézet az első nyilatkozatából:
Kérlek, ne vegyétek ezeket a meglátásaimat a Magyar Úszó Szövetség elleni támadásnak. Csak az a célom, hogy meginduljon egy pozitív irányú párbeszéd és változás a magyar úszósportban.”
Eltelt egy év.
Elindult.
Plusz 3 év ami nem a szemünk előtt zajlott.
Ehelyett mi volt hétfőn?
Nincs semmi probléma, minden oké Katinka és a szövetség között.
Katinka azt mondja nem oké, és felsorakoznak mögötte többen.
Igazad van, a pénzről szól, de nem úgy ahogy te érted.

Bogyi bácsi 2016.11.18. 19:02:08

@pelinkovac: Hát (-al nem kezdünk mondatot) a vulgaritás most már népünk sajátja. Nem véletlenül van a blog elején a 18-as karika. Hagyjuk az álszenteskedést. Nem a kedélyes úriembereknek írok. Igenis kellenek az indulat szavak, mert az utcán (és igen: az MTA folyosóin is, meg még ugye másutt is... ;) ) így beszélünk. Ezen kívül tökéletesen egyet értek a kommenttel. (Most ezt megint aláhúzza a gúgli, pedig dögöljek meg, hogy ezt a mássalhangzó torlódást azért még elviseli a magyar nyelv - így aláhúzás nélküli Vujity Trvtko után....

dare 2016.11.18. 19:09:31

@dare: Az elindult az kérdés, nem kijelentés.
Megy a háttérben a buksisimi, meg a jó lesz minden ne aggódj...és nem változik semmi.
Nem látok bele a dolgokba, nem láthatok bele, mindez csak feltételezés.
Viszont így, hogy többen kérik a változást az már érdekessé teszi a sztorit.

Bogyi bácsi 2016.11.18. 19:15:45

@dare: Az első, aki értette, hogy miről írtam - jár a piros pont!

@vanvelemenyem: Igen, ez a hiba sajnos főleg akkor jön elő, amikor egyetlen, specifikus esetre koncentrálva írom meg a posztot. Ígérem lesz még másik is, ami más sportágakkal és úgy en bloc a politikával foglalkozik.

@Novák Aircraft Ferencné: igen, Iron Lady. Én is tudom. És kedves Ön tudja, hogy ezt a magyar emberek 90%-a fonetikusan "íron lédi"-nek olvassa ki? De ha gondolja drága, akkor lesz egy poszt következetesen oxfordi angolsággal. Vajon mennyien fogják érteni? Az ájron lédi az bizony az átlag magyar ember, aki tkp. leszarja az egészet, akinek hangzatos címek kellenek és a kocsmapult mellett van miről beszélni. Azért kérem, hogy az "ájron lédi" miatt ne járjon már nekem bitófa. Ígérem javítok angolságomon és magyar témákról csakis helyes angolsággal fogok írni...

Bogyi bácsi 2016.11.18. 19:17:12

@Novák Aircraft Ferencné: btw. éjr-kraft? What does that mean? Bocsánat, de elég furcsa neve tetszik lenni a férjének...

Vlad Tepes a jófiú 2016.11.18. 19:27:13

@tibor és klára: Baszki! Pont ez az! Ha Gyárfás megy, biztos fideszes mufti jön. P. Selmeczi szenátor asszony... Azt a világröhejt el tudnád képzelni?

Gyárfás egy rohadt nagy gennygóc, de biztos vagyok benne, hogy nem a Fényességes Padisah feltétlen rajongója - csak éppen megpróbál lavírozni.

2016.11.18. 19:31:50

@Bogyi bácsi: kerlek, ne etesd a trollt

Vlad Tepes a jófiú 2016.11.18. 19:34:47

@dare: Azért nem álltak be mellé mások, mert féltették az olimpiai szereplésüket... A felkészülési pénzeket, a mauritiusi vagy thaiföldi edzőtábort stb.
Az ember akárhogy is nézi, valahogy meg tudja érteni a sunnyogást. Ebbe a környezetbe szocializálódtak bele, a sportból próbálnak megélni, egy jó olimpiai szereplés valamelyest biztos anyagi hátterert biztosít nemcsak az egyszer elnyert összeg, hanem a későbbi életjáradék által.
Szóval, megértem a sunnyogást, de elfogadni nem tudom. Nehéz lesz ezekből az emberekből a későbbiekben példaképet faragni.

Vlad Tepes a jófiú 2016.11.18. 19:36:15

@Larry Silverstein: Én is köszönöm, Emese! Most menj haza!

Márk_Márk 2016.11.18. 20:15:31

"Hogy mennyiben köszönhető ez Shane-nek"
Nagyon nagyban.
Ő szerzi azt a ma még kimutathatatlan doppingot, amit Phelps, Thorpe és még néhány verhetetlen sztár szed.

Márk_Márk 2016.11.18. 20:18:10

Máshová már beírtam, bemásolom ide is:

Gyárfás az ország legjobb sportdiplomatája, idehozott az utolsó 10 évben 4 Eb-t meg egy vb-t. Előtte utoljára 1958-ban volt ilyen esemény Magyarországon.

Egy ilyen szervezetet pedig nem lehet demokratikusan irányítani, hogy mindenki belepofázzon a vezetésbe. Tetszik vagy sem, ez csak egyszemélyi vezetéssel (nevezhetjük diktatúrának) megy.
Az úszás pedig Gyárfás alatt végig sikersportág maradt.

Nézzük meg a kézilabdát vagy a birkózást, ahol fideszes seggnyalókra bízták a szövetség vezetését: azóta nulla eredmény, a kézisek ki sem jutottak az olimpiára. Kocsis Máté, a kézilabda-szövetség vezetője (aki a megválasztásáig kézilabdameccset sem látott) lemondásra szólította fel Csányit, amikor a focisták nem jutottak ki a vb-re. Érdekes, most nem állt fel, hogy bocs, én erre alkalmatlan vagyok.
A sportdiplomácia pedig olyanokban is lényeges, hogy a magyar birkózók meccseit hogyan csalták el az olimpián. Mert birkózásban rezsiszilárd egy fasznak számít csak, ha odamenne is reklamálni, kiröhögik.
Ha egy úszóval tennének hasonlót, és Gyárfás menne oda, ő el tudna érni dolgokat, mert megvan a kapcsolati hálója meg az elismertsége. Ilyenekre is oda kellene figyelni.

Hosszú meg csak egy ostoba, pénzéhes picsa, akit a férje rángat zsinóron, és most megsértődött, mert szabálytalan rajt miatt kizárták egy futamból, így nem nyerhette meg az összes úszószámot a magyar bajnokságban. Ami kb. annyira szánalmas, mintha Messi úgy menne le egy falusi focimeccsre, hogy itt ma csak ő rúg gólt, aztán megsértődne, mert egy megpattanó lövés másról vágódna a hálóba.
Nevetséges.

Márk_Márk 2016.11.18. 20:34:32

@csima:
Valami bizonyítékot esetleg?
Mert ha nincs, akkor ez sima vádaskodás és becsületsértés.
A Fenyő-ügyben a rosssz nyelvek szerint inkább Pintér Sanyát kell keresni.

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Az ugye megvan, mi a blog címe?
Gondolom, ezzel akart poénkodni a szerző. Menj el a humorérzékboltba, és vásárolj egy kicsit, mert láthatón egy csepp sincs neked.

@dare:
"Így, hogy többen állnak Katinka mellé, nem kérdés kinek van igaza."
Jóval többen NEM álltak mellé, mint igen.
Szóval ha a létszám számít, akkor nem Hosszúnak van igaza.
Hosszú amúgy csak egy öntelt, nagyképű, ostoba, pénzéhez picsa, aki most a tetves, büdös tahó férjét akarja pozícióba tolni.
Sokan mondják, hogy versenyezhetett volna/versenyezhetne Amerikában.
Ja, csak ott 20 000 dollárt kap, aki aranyat nyer az olimpián, és semmi egyebet.
Nálunk érmenként 25 millió forint, meg 35 éves kora után 600 ezer forint/hó (adómentes) életjáradék, meg ingyen felkészülés meg minden lófasz. Ott a felkészüléshez magának kellene fizetnie a medencebérletet, meg saját magának kellene szponzorokat felhajtania stb., stb.
Hogy miért nem megy el most?
Azért, mert valószínűleg az életjáradékát elveszítené, ha más országba igazolna, valamint 2 évig nem indulhatna nemzetközi versenyen, amivel jelenleg a pénzét keresi.

elemes 2016.11.18. 20:39:49

@Márk_Márk:

"sima vádaskodás és becsületsértés."

Bocsánat, hogy beletrollkodok, de micsoda?

_BECSÜLET_sértés?

Mondjuk esetleg hamis vád (gyilkosságra felbujtás - BTK 14+160), de hogy becsületsértés... Gyárfás vonatkozásában már a puszta felvetés is oximoron.

De ezt vivjátok meg @csima: -val.

Márk_Márk 2016.11.18. 20:44:54

@Bogyi bácsi:
Háttal ugyan kezdünk mondatot, viszont -al/-el rag nincs, csak -val/-vel, ami hasonul.
A magyar nyelvről a te helyesírásoddal inkább hallgass.

"akkor lesz egy poszt következetesen oxfordi angolsággal"
Amíg ilyen a magyarságod, addig ezt hadd ne higgyem el. Mármint hogy képes lennél rá.
"btw. éjr-kraft?"
Hát ennyit az oxfordi angolságról. És még nyóckeres angolnak is nagyon szar.

@Ritkov Halo:
És nekik ez a mauritiusi vagy thaiföldi edzőtábor JÁR?
Ausztriai miért nem jó? Vagy esetleg hazai?
Ja, mert a mi pénzünkből van, nem a sajátjukból...

elemes 2016.11.18. 20:45:08

Gyárfás végigmaffiózta az elmúlt kb harminc évet, elég jó érzékkel megtalálta, hogy kiket kell lekötelezettjévé tennie és azokhoz behízelegte magát, látszólag viszonzás igénye nélküli szivességekkel. És mindezt még csak nem is előre megfontolt szándékossággal, egyszerűen az életösztöne hajtotta erre: aki veszélyt jelenthet rá nézve kritikus helyzetben, azt barátjává kell tennie, bármilyen eszközzel. Akit nem tud barátjává tenni (például mert átlát a szitán, vagy mert ugyanarra a prédára hajtanak mindketten), azt el kell tenni az útból -- például a már lekötelezetté tett befolyásos kapcsolati háló révén. Fenyő azonban korábban kezdte, hasonlóan széles kapcsolati hálóval bírt, és hát ... hagyományos eszközökkel túl nagy falatnak bizonyult.

Lásd még

tibiatya.blogstar.hu/2016/11/17/nyilt-level-gyarfas-tamasnak-a-pokolbol/31789/

Márk_Márk 2016.11.18. 20:45:37

@elemes:
Merthogy?
Ha tudsz tényeket, sorold.
Ha meg nem, akkor bizony az.

Márk_Márk 2016.11.18. 20:46:45

@elemes:
Erre van bizonyítékod?
Mert a rendőrségnek nem sikerült szereznie, pedig pár milliárdot beleöltek.
Vagy csak hazudozol tibiatyával együtt?

Vlad Tepes a jófiú 2016.11.18. 20:52:21

@Márk_Márk: Eddig is tudnivaló, hogy egy setét habonybérenc vagy, de posztról posztra alulmúlod magadat, ahogy a gazdád egyre többet követlel tőled.
Nem, nem jó, zseni! Már a 90-es évek legeleleje óta válogatott keret trópusi edzőtáborokban készül másfél-két hónapon keresztül, hogy az influenzaszezonban ne itt basszák a rezet.

A te pénzedből? Vicces, hogy ezt írod, mert ugye az nem zavar, hogy ezermilliárdokat sikkaszt el Orbán baba és a negyven rabló. Sőt, annál is viccesebb, hogy ezzel jössz, mivel a Te habonypincsi napidíjadat is az ellopott ezermilliárdokból fedezik.

Vlad Tepes a jófiú 2016.11.18. 20:54:30

@Márk_Márk: Azt sem tudod, hogy mi a becsületsértés...

Márk_Márk 2016.11.18. 21:07:47

@Ritkov Halo:
"Eddig is tudnivaló, hogy egy setét habonybérenc vagy"
Mutatnád erről az írást?
Csak hogy mehessek utána Habonyhoz a béremért, ha már bérenc vagyok.
Az is érdekelne, mennyi a napidíjam, nehogy aztán keveset kérjek. Nálatok mennyi? Csak hogy tudjak rá hivatkozni az Árpinál (gondolom, nálatok is tegeződés van a Ferivel, nem?).

"Már a 90-es évek legeleleje óta válogatott keret trópusi edzőtáborokban készül másfél-két hónapon keresztül"
És ez jár nekik?
Miért?
Mit hoznak vissza belőle a nemzetgazdaságnak?
Leszarom, hogy influenzaszezon, kérjenek védőoltást, nekik sem kerül többe, mint másnak, és egy edzőtárbor költségének láthatatlanul kis töredéke csak.

"Orbán baba és a negyven rabló" - ezt konkrétan én találtam ki, kérem a jogdíjat.
(Bár én közben rájöttem, hogy baromság, mert Ali baba meg a 40 rabló ellenségek voltak. Te meg sík hülye, csak nálad még mindig fennáll.)

Mondjuk ha gyilkosnak meg maffiózónak mondanak, és nem vagy az, az eléggé annak tűnik.

elemes 2016.11.18. 21:16:43

@Márk_Márk:

Tibiatya nagy iszákos, de Fenyő Jánosnak ... valamiért hiszek :-)

Annyira találóan fogalmaz, hogy meg sem próbálom összefoglalni:

"Bárhogy is lesz, előbb utóbb Te is idekerülsz, és - ahogy mi is - a köztévén nézheted majd az idők végezetéig, hogy amit egy élet véres munkájával kitartóan összeharácsoltál, milyen rövid idő alatt hordják majd szét az erősek, mikor már nem leszel. Zsiványok voltunk mindahányan, s az évek szálltak, mint a percek, vére kiontott harmatával nekünk nem irgalmaz Jézus herceg.
A mielőbbi viszontlátásra, régi ellenséged:
Fenyő János egykori médiacézár,
akiről ma már csak a pokolban tudják, ki volt"

Az utolsó sor az üzenet csúcspontja.
Semmi nem marad a birodalomból.

elemes 2016.11.18. 21:24:49

@Márk_Márk:

Fenyőnek lehetett sok ellensége, még ő maga sem állította biztosan, hogy Gyárfás volt a megrendelő -- pusztán gyanakszik rá. Csak cirkumstanciális bizonyítékok szólnak ellene, de ez egy elmarasztaló ítélethez, sőt, a meggyanúsításhoz sem elegendő.

Egyébként amikor valaki direkt beszól Gyárfásnak (most ugye egy éven belül kétszer is Hosszú) akkor meg szoktak jelenni a hozzád hasonló figurák szerte a sajtóban (nem is csak a kommentek között), Gyárfás beindítja a kapcsolati hálót, és próbálja ekézni a támadót.

Hosszú azonban az eddigi fenyegetőknél sokkal okosabb, valószínűleg erősebb, és az idő is neki dolgozik: Gyárfás 67 éves, Hosszú 27.

Lucifer Morningstar 2016.11.18. 21:25:55

@dare:

Igen, ez a máz.
Mondj legalább még egy embert tusupon és tusupnén kívül, aki azt mondja egy millára, hogy nem kell mert dolgozni kell érte egy napot. Az első szerződés erről szólt, ez lett látványosan összetépve, hogy a benne lévő feltételeket nem lehet vállalni.
A felsorolt "érveid" ott borulnak, hogy tusupné már ha jól tudom többször is kijelentette, hogy nem függ a szövetségtől, nem kell tőlük semmi, de ennek ellenére el akarja dönteni, hogy ki vezesse a szövetséget.

Hogy értsd: otthagyod a munkahelyed, majd fél évvel később ország-világ előtt elkezdesz hőbörögni, hogy rúgják ki az igazgatót.
Ettől válik viccessé és komolytalanná az egész, és derül ki, hogy ez az egész egy jól megkoreografált marketingstratégia amivel áttételesen a saját kis bizniszüket tolják bele ezerrel a médiába.

dare 2016.11.18. 21:49:29

@Lucifer Morningstar: Érdekes marketingstratégia a gyűlölet közepébe beleállni, és hagyni a pofonokat.
Mert kaptak nem keveset az elmúlt egy évben.
Ja persze, szerinted a negatív reklám is reklám.
Aha, celebéknél, de nem egy sportolónál.
Viszont, hogy beálltak mögéjük ez megváltozhat( az én szememben már biztos), de ehhez elengedhetetlen az a tény, hogy hülyeség, vagy hecckampány, vagy brandépítés, vagy mit bánom én minek nevezzük mögé nem állna be ennyi ember.
Ebből mi következik?
De sorolj negatív reklámból építkezett sportolókat, lehet hogy van, de maradjunk annyiban nem egy biztonságos út, és semmi nem garantálja a későbbi sikereket.

lobaszopiatej 2016.11.18. 22:16:06

Csak a vizet ne nyelje be olimpián
mer hát rögtön doppingosat pisál.

Márk_Márk 2016.11.18. 22:55:24

@elemes:
Ha a hozzám hasonló azt jelenti, hogy a bűnösségre bizonyítékot kér, akkor az elég pozitív.
Egyébként Gyárfást annyira ismerem, hogy amikor a zuglói stúdiójában (talán Kövér Lajos vagy milyen utca) vették fel a Napkeltét (vagy Napnyugtát), akkor voltam ott zenész haverokkal, akik szerepeltek a műsorban, és találkoztunk a folyosón, talán kétszer vagy háromszor is.

Se szeretni, se utálni nincs okom, a vizes sportok egyáltalán nem érdekelnek, de te kit tennél a helyére? Rogánt? Selmeczit?
Mert hogy valami fideszes főfasz kerül oda, ha most lemond, az azért elég valószínű.

2016.11.18. 23:07:12

@Márk_Márk: Akárki kerül oda, H Katinkától fosni fognak. Erősek a média megjelenései, az üzenet pedig túlmutat a sporton. Vagy kiegyeznek velük és lesz egy megoldás ami elfogadható a legtöbb versenyzőnek, vagy megpróbálják Katinkáékat arcvesztésre ítélni, amibe beletörhet a bicska.

Márk_Márk 2016.11.18. 23:24:41

@je suis chauve:
Hát az kurvára nem lenne jó, ha pont egy olyan segg kerülne oda, aki ettől a pénzéhes picsától fosik.
Én Gyárfás helyében elhajtanám a picsába a faszkalap férjével együtt, vállalva a vonzatot, hogy nem hoz több érmet magyar színekben (ki a faszt érdekel egyébként?). Húzzon a picsába Amerikába, és keressen magának szponzort, meg fizesse a saját edzéseit, meg akkor persze nuku életjáradék, és viselje, hogy magyar színekben nem versenyezhet többet, azaz 2 évig nem indulhat semmilyen nemzetközi versenyen. Pénzdíjason sem.
Ott kell ütni, ahol a legjobban fáj neki.
Hosszú esetében ez a pénz.

2016.11.18. 23:31:12

@Márk_Márk: Amikor valaki nagyon keményen dolgozik a pénzért, nem nevezném pénzéhes picsának... Ki a lófasz vagy te, hogy egy ilyen embert minősíts? Ja és kíváncsi lennék, ha szemtől szemben mondanád neki ugyanezt, bár gyanítom, elég intelligens ahhoz, hogy ne törjön össze mint a ropit...:)

Márk_Márk 2016.11.19. 00:03:41

@je suis chauve:
Egy ilyen embert?
Milyen ember, ismered?
Ja, hogy jobb doppingot szed a pénzéért, mint a többi?

A megnyilatkozásai alapján egy büdös tahó, tök mindegy, mennyire jól úszik.
Ja, keményen dolgozik a pénzért... Baszd meg, a gyári munkás legalább annyira keményen dolgozik a pénzért (csak nem napi 2-4 órát, hanem 8-at), csak nem pofázik bele olyasmibe, amihez semmi köze. Ez a hülye picsa meg igen.
Ja, és a gyári munkás közben értéket termel. Egy sportoló meg nem.

dunántúli gyerek 2016.11.19. 00:12:55

Jól elvagytok.

Én meg leszarom hogy Hosszú vagy Gyárfás fog-e nyerni. Hosszúnak taps az érmekért, Gyárfásnak a menedzselésért.

Tusup azért ne legyen úszószövetségi elnök, vagy miniszterelnök. Olyan megütöm feje van, igazából nem tudom miért, elnézést kérek.

2016.11.19. 00:19:16

@Márk_Márk: bocs haver, de nagyon buta vagy... adieu

ColT · http://kilatas.great-site.net 2016.11.19. 00:53:06

Nem teljesen fekete-fwhér s dolog, mert GyT is sokat tett a magyar úszásért, harácsolás ide vagy oda; ugyanakkor HK-nak is lehet mögöttes érdeke.
Ezzel együtt Katinka felé hajlik a mérleg nyelve, mert gondok valóban vannak, és most ő hotelesebb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2016.11.19. 00:54:08

@Márk_Márk: A versenyeket nyerő sportolóink is értékesek, nem is kicsit.

Márk_Márk 2016.11.19. 01:27:49

@je suis chauve:
Ó, ez nagyon komoly érv egy hozzád hasonló seggfejtől.

@ColT:
Igen?
Mennyiben? Mivel növelik a GDP-t? Mennyit adóznak?
Mert szerintem csak költik rájuk az állam pénzét, hasznuk meg nincs.
Nem kell úszkálni, el lehet menni dolgozni (bár ahhoz meg nem ártott volna megtanulni valamit az úszáson kívül is).
Ja, hogy a munka büdös?
Akkor meg nem kell pofázni.

négyláb 2016.11.19. 03:42:09

Hosszú Katinka azon kívül, hogy nagyszerű úszó, sajnos a férje vezérelte robotként újra és újra belerondít a magyar úszóközéletbe. Ideje lenne már észrevenni, hogy az amerikai csodaedző szeretne a magyar úszósport koronázatlan királyaként tündökölni és ezért akár minden nemtelen eszköz bevetésére is képes!

elemes 2016.11.19. 05:38:34

@Márk_Márk:

Ha nem fizetett mosdató vagy, akkor egyszerűen csak azok közé tartozol, akik lekötelezettjeként viszontszívességet teszel neki (akár explicit kérés nélkül is).

Ahogy mondtam, Gyárfás és nem aljas számításból építi fel a kapcsolati hálóját -- a szívességek és barátságok mindent átszövő hálója enyhíti mély egzisztenciális rettegését. Tetteinek fő mozgatórugója ez a rettegés. Nagyon intelligens és gyors észjárású pszichopata. Az elmúlt harminc év leggecibb intrikusa.

A birodalomépítés és az egzisztenciális rettegés együtt oda vezetett, hogy a kilencvenes évek eleje óta a karrierje egyre több hétpróbás maffiózóval találkozott. Még Fenyő is fejcsóválva írta, hogy milyen jó partnerek voltak Portik Tamással (akit most már Rogán sem akar megismerni).

elemes 2016.11.19. 05:40:04

@négyláb:

Nyah, itt a következő, egy igazi fizetett hüllye :)

Bogyi bácsi 2016.11.19. 05:42:09

@Novák Aircraft Ferencné: Igen. Ahogy a többi blogbejegyzésemben is szándékosan kerülnek a külföldi, idegen nyelvű kifejezések legtöbbször fonetikusan, a "nép ajkára" átírva. Nem szeretem se írásban, se szóban megjátszani a túlművelt, pökhendi értelmiségit. Ez humor, aki érti, az érti. Aki nem, annak elmagyarázni nehéz. Esterházy Péternél és Fábrynál lehet ezzel igen gyakran találkozni, hogy csak a két végletet mondjam.

elemes 2016.11.19. 05:43:34

@Márk_Márk:

"Nem kell úszkálni, el lehet menni dolgozni (bár ahhoz meg nem ártott volna megtanulni valamit az úszáson kívül is). Ja, hogy a munka büdös?"

Látod az ilyen kiszólások buktatnak le, füllentőske :-)

Sunyi kummantó gyárfásseggnyalonc.

Bogyi bácsi 2016.11.19. 05:44:36

@Márk_Márk: Jaaaaaaaaaaaaaj Kiscica! Látom neked is átjött az írás lényege! :D Na hát nekem végül is mindegy, kell a társadalomba ilyen emberke is mint amilyen te vagy... Az az egy vigasztal, hogy neked is csak egy szavazatod van, így sokat nem tudsz ártani a világnak. ;)

elemes 2016.11.19. 05:45:40

@Novák Aircraft Ferencné:

mintha csak megboldogult Kovács Nocraft Józsefnét olvasnám, akiben egy testbe forrt a humorérzék hiánya és az együgyűség :)

elemes 2016.11.19. 05:49:42

@Bogyi bácsi:

Megjegyzem, ez az iron lady nevű brand még csak-csak, de Hosszú kicsit túltolja, a kilencvenes években volt ez divat, hogy amikor a riportalanyok azzal búcsúztak, hogy "... én a kedves nézők jöjjenek el a butikomba a Váci utcában..." bár talán csak én vagyok túl finnyás.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.11.19. 06:43:15

@négyláb: "Ideje lenne már észrevenni, hogy az amerikai csodaedző szeretne a magyar úszósport koronázatlan királyaként tündökölni és ezért akár minden nemtelen eszköz bevetésére is képes!"

Ja. Például hogy belehajszolja 3 olimpiai aranyérembe a versenyzőjét.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2016.11.19. 08:38:50

@Márk_Márk: Na lássuk.
Mennyit adóznak - ha szerinted állami pénzből élnek, akkor mit adózzanak? Csak szólok, hogy pl. pont HK-nak van saját vállalkozása, amiből él. Gyárfás mondjuk nem pont állami támogatásokat oszt szét? Oh wait, magának biztos nem jut. Különben jobb lenne, ha több szponzorcég lenne az úszásban is, mint a fociban, kézilabdában, stb. Ki nem hagyta ezt? Ó.
Amúgy pénz?
Miben fejehető ki az ország hírének építése? Mert annak elég komoly értéke van, hogy az olimpiákon magyar neveet hallani a győztesek között. Lehet többet ér, mint amit te egy év alatt összehozol. Miben fejezhető ki a példamutatás, amit a sportolóink jelentenek, teszemazt csomó gyere az ő hatásukra kezd el sportolni, egészségesebben élni? Ez mennyi pénz, amit pl. nem kell a kórházi ellátásukra költeni?
Adózás?
Tudod, én szívesen adózok sportra, rendőrségre, tűzoltókra, új utakra, oktatásra. Az adót ezért fizetjük. (Ha esetleg nem lenne meg, úgy alap állampolgári ismeretek.)
Amire nem adózok szívesen, az a politikusok növekvő házai, felesleges stadionok, elcsalt közberuházások.
Különben csináld csak végig egy profi sportoló egy napját, lehet sírva szaladnál el.

@Bogyi bácsi: Az a szörnyű, hogy az átlag tényleg így néz ki. Nem látja az összefüggéseket, nem érti, amit olvas, nem gondolja végig, amit tud...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2016.11.19. 08:58:39

@halaloszto: +. De nagyon sok jlenségnek ez a gyökere. Hálapénz, stb.

halaloszto 2016.11.19. 09:13:45

@BelaVak: ha csak uram bátyám módon megy, akkor ne legyen. szívesebben élek egy olyan országban ami mozambik mellett van az éremtáblázaton, de tudással és munkával lehet előrejutni, nem pedig kapcsolatokkal és hálával.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2016.11.19. 09:14:58

@Lucifer Morningstar: "Hogy értsd: otthagyod a munkahelyed, majd fél évvel később ország-világ előtt elkezdesz hőbörögni, hogy rúgják ki az igazgatót."
Olyan nincs, hogy a saját sorstársaiért áll ki? Mert ő megteheti, azok nem?
A biznisze meg amúgy is megy.

2016.11.19. 09:36:18

@ColT: Szerinted felfogja? Néhány sorából kiolvasható, hogy aktívan az általános suli első két osztályában kapcsolódott be a munkába legfeljebb.

Márk_Márk 2016.11.19. 15:15:28

@elemes:
Miért, neked is büdös a munka?
Csak nem te is valami ingyenélő sportoló vagy?

@ColT:
Bocs, de ezek a dz "országunk hírneve"-dumák valamikor a Rákosi-korszakban éltek meg utoljára.
Magyarul csak viszik az állam pénzét, mi, adózók tartjuk el ezt a sok ingyenélő léhűtőt, és ennek kellene még örülnünk is.
Hát a nagy lófaszt, a hozzád hasonló sok agyatlan hülyének a szájába is, meg a sportolókéba is.

Márk_Márk 2016.11.19. 15:16:06

@je suis chauve:
Ne magadból indulj ki, agyatlan faszfejke.

Márk_Márk 2016.11.19. 15:19:03

@ColT:
Én meg sportra nem adózok szívesen.
Ahogy a világ többi országában, oldják meg a sportolók úgy, hogy szponzort keresnek maguknak. Szerinted Amerikában mennyi állami támogatást kapnak a sportolók? Egy büdös fillért sem, sőt, a sportpályát is saját maguknak kell bérelniük az edzéseikre.
Elég szar eredményeik is vannak, lássuk be.
Ja, nem.

Tudod, miért?
Mert tudja, hogy ott a saját pénzével gazdálkodik.
Itt meg az államét bassza el, abból jár a világ másik végére edzőtáborba milliókért, nem számít, nem neki kell megkeresnie.
Az apjuk faszát. Meg a hozzád hasonlóan gondolkodó idióta barmokét is.

elemes 2016.11.19. 16:26:38

@Márk_Márk:

esetleg ingyenélő zenész :)

elemes 2016.11.19. 16:27:19

@Márk_Márk:

...hogy felkaptad a vized, csak mert Gyárfás fizetett nyaloncának látszol...

Márk_Márk 2016.11.19. 17:39:31

@elemes:
A zenészek is kapnak állami támogatást?
Az sem helyes, bár azok legalább adnak is érte valamit (legalábbis ha ingyen koncerteznek).

Ja, egyébként vannak a hozzád hasonló agyatlan faszfejek, akik csak fekete-fehérben képesek gondolkodni, ha valaki nem azt mondjam, amit ők gondolnak, akkor az valakinek a nyalonca.
Jó életed lehet, a gondolkodás nem nagyon vesz el időt belőle.

De talán írd már le, melyik fideszes lenne alkalmas Gyárfás helyett.
Mert egyre azért nagy tétekben lehet fogadni: ha Gyárfás megy, valami fideszes ül a helyére.

Te akkor most Orbán nyalonca vagy, faszfej?

elemes 2016.11.19. 17:56:23

@Márk_Márk:

"A zenészek is kapnak állami támogatást?"

Azt én nem tudom, bár a szerzői jogtipró hivatal mint adószedő és elosztó monopólium elég közeli rokona az államnak :)

...de hogy maradjunk a kaptafánál, Hosszú pont nem állami támogatásból úszik, évente 100 milka körüli pénzt keres a pénzdíjas nemzetközi úszóversenyeken. Igaz, ezért a pénzért évente kb 4 ezer órát dolgozik, amire azért kevesen hajandóak.

"írd már le, melyik fideszes lenne alkalmas Gyárfás helyett."

Gyárfás helyett konkrétan BÁRKI jobb lenne. A kapcsolati hálójának elsődleges célja a személyes biztonsága (egzisztenciális rettegésének enyhítése), és csak mellékesen foglalkozik az úszókkal. Hosszú pont ezt kifogásolta, hogy a magyar úszószövetség szakmai színvonala fényévekkel le van maradva a nyugati úszósport mögött. A "dolgozz még keményebben" módszer már csak a lassú lecsúszásra elegendő, ahogy a világversenyek és olimpiák mutatják.

Menedzsment kurzusokon gyakran előjön, hogy ha valaki pótolhatatlanná válik egy szervezetben, a lehető leggyorsabban meg kell szabadulni tőle, mert legtöbbször ő teszi magát pótolhatatlanná, ez pedig a szervezet egészét veszélyezteti.

Márk_Márk 2016.11.19. 19:13:05

@elemes:
"Hosszú pont nem állami támogatásból úszik"
Most nem. De 20 éven át államiból úszott, meg kivitték 3 olimpiára, edzőtáborokba, minden lófasz, úgy, hogy nulla eredményt produkált.
Mellesleg most is elvárja a felkészüléséhez az ingyen támogatást, elemzőszoftvert (amit aztán nem vesz igénybe), különleges elbánást stb.
"ezért a pénzért évente kb 4 ezer órát dolgozik"
Lófaszt, max. napi 4 órát, és azt sem mindennap. Azaz jó lesz az kb. 1000-1200 órának is. Aminél minden melós sokkal többet dolgozik, és nem is biztos, hogy kevésbé kimerítő munkát. De még az sem, hogy rosszabbul.

A bárki nem válasz, EGY nevet mondj, ne halanzsázz. És fideszes felső körökből.
Mennyivel jobb lett rezsiszilárd is, mint Hegedűs Csaba, vagy Köcsög Máté, mint Vetési vagy Sinka volt, ugye?
Azóta csak úgy hasít a magyar válogatott mindkettőben.
Ja, mégsem, sokkal szarabbak az eredmények, mint előtte.

Ha esetleg érdemes is leváltani Gyárfást, akkor azt majd jövőre, a vb után, akkor a 2020-es hazai Eb-ig lesz még 3 év alkotni a fideszes fasznak, aki a helyére kerül.

elemes 2016.11.20. 00:05:42

@Márk_Márk:

"Most nem. De 20 éven át államiból úszott, meg kivitték 3 olimpiára, edzőtáborokba, minden lófasz, úgy, hogy nulla eredményt produkált."

Nulla eredmény Gyárfás szövetsége alatt, abból kikerülve pedig letarolja a világot.
Ez elég sokat mond arról, hogy mivé vált Gyárfás kezei között a magyar úszósport.
Lassanként szétrohadt.

"Mellesleg most is elvárja a felkészüléséhez az ingyen támogatást, elemzőszoftvert (amit aztán nem vesz igénybe), különleges elbánást stb."

Nem, ez valami félreértés, egyiket sem magának kérte.
Azt kérte számon az úszószövetségen, hogy modern eszközökkel támogassa az úszók felkészülését.

Gyárfás reakciója: amíg a figyelem erre irányul, addig foglalkozik vele egy kicsit, majd visszatér a megszokott köreibe, a kapcsolati háló építésébe, ahhoz ért, máshoz már öreg.

"Lófaszt, max. napi 4 órát"

minden nap, amikor nem versenyez: 15 kilométer úszás, plusz erőnléti edzések naponta 2-3 óra, összesen kb 9 óra fizikai edzés. minden nap. ezen felül csinálja az ironlady márkát, visszanézik és elemzik a videókat stb.

"A bárki nem válasz, EGY nevet mondj, ne halanzsázz."

Ééén halandzsázok...? :-) Amiket most mondasz a pozíciójához betegesen ragaszkodó ember szövege. "nincs SENKI aki ezt helyettem meg tudná csinálni."

Gyárfást mielőbb lapátra kell tenni, sőt, az úszósportnak leginkább az tenne jót, ha két évre előzetesbe kerülne, hogy a kapcsolati hálója minél gyorsabban széthulljon. Az úszószövetség elnöki széke maradjon üres, még az is jobb lenne, mint hogy Gyárfás ott ül és szövögeti a hálóját amivel saját tempójára lassítja le az egész szervezetet.

Márk_Márk 2016.11.21. 02:20:56

@elemes:
Azért Gyárfás kezei alatt mások értek el eredményeket ott, ahol Hosszú semmit.
Csak számold ki, hogy 1993 óta, amióta ő a bakter, mit értek el az úszók.

1. mindennap egybe.
2. összesen kb 9 óra fizikai edzés - ezt neked biztos be tudja mesélni, nekem, aki szintén elég aktívan sportoltam vagy 12 éven át, nem.

Igen, ő azt mondja, hogy nincs senki, és én is úgy látom, hogy nála jobb jelenleg biztosan nincs. De továbbra is várom a nevet. EGY nevet, de azt konkrétan. De fideszes potentát legyen, mert másra nincs reális esély.

Az utolsó bekezdésednél nagyobb hülyeséget nem hiszem, hogy írtak tegnap a netre a világon.

elemes 2016.11.21. 07:18:13

@Márk_Márk:

1. Gyárfás nem edző, hanem adminisztratív vezető. Pénzgyűjtő és elosztó központ. Segíteni azzal tudna, ha az úszó(él)sport működésének technikai és tudományos hátterét biztosítaná. Pont ebben azonban igen gyengén muzsikál.

A sportolók számára edzési lehetőséget adó uszodák elhúzódó és összeérő felújításai miatt évek óta folyamatos zsúfoltság, konfliktusok -- egymással és a civilekkel, akik tényleg egészségfenntartásra járnak uszodába. Ez kifejezetten Gyárfás (vezetési módszerének) hibája, nála kell összefutni minden döntésnek, NEM MER DELEGÁLNI mert azzal saját fontosságtudata csökken, így aztán ezer dologgal kell törődnie, kapkod, nincs ideje egyeztetni, a döntések mégis elhúzódnak.

Nincs kapacitása (vagy képessége) arra, hogy az úszó(el)sportban alkalmazott fejlesztési módszereket kövesse, azokat az edzők és sportolók számára elérhetővé tegye, mert a milliárdos építkezési projektek és a kapcsolati háló menedzselése (aminek minden szálát ő tartja kezében: egzisztenciális rettegését csak a pótolhatatlanság biztos érzése enyhíti).

"mások értek el eredményeket ott, ahol Hosszú semmit"

Így van, csak hát a kilencvenes években elért eredmények még a korábbi vezetés munkájának köszönhetők, akik az akkori világszínvonalat igyekeztek követni. Csak közben a világ haladt előre, miközben Gyárfás a hálóját szövögette. Hosszú kortársai már nem hozzák úgy az aranyakat, mint egy generációval korábban.

Hosszú tehetsége valószínűleg nem emelkedik ki a kortársai közül -- képzeld el, milyen eredmények születhettek volna, ha Gyárfás nem csak saját pozíciójával meg a látványos megaprojektekkel törődik, hanem követi az úszósport fejlődését is. Ami ugye az alapfeladata lenne. Az uszodaépítésben azonban sokkal több a pénz, ami pedig szükséges a "baráti háló" építéséhez -- nem maradt idő az úszókra.

Hosszú pont ezt mondta amikor szűk egy évvel ezelőtt első alkalommal került nyíltan szembe Gyárfással: az úszók (nem ő, hanem az úszószövetség patronáltjai) nem kapják meg a felkészüléshez a technikai támogatást. A katasztrofális lemaradás abban csúcsosodott ki, amikor Gyárfás (nyílt konfliktusokba harminc éve nem merészkedett) erre úgy reagált, hogy "mondjátok, mire van szükségetek" -- erre válaszolta Hosszú: a szövetségnek az lenne a feladata, hogy figyeli a világ fejlődését és a legjobb úszóknak megadja a legjobb felkészüléshez szükséges feltételeket. Nem az úszó feladata lenne utánajárni, hogy milyen eszközöket, módszereket használnak más országokban.

Gyárfást a támafás kizökkentette az uszodaépítési projektjéból, vagy ráguglizott arra a két szóra, amit Hosszú nyilatkozatából megértett, vagy egy sameszára bízta, vett egy víz alatti kamerarendszert meg adott kulcsot Hosszúnak a Komjádiba az egyik szertárhoz, hogy legyen saját öltözője (amit közben a Gyárfás-nyalonc sajtómunkások "allűrnek" neveztek).

Én nem vagyok élsportoló úszó, tehát nem tudom felmérni mennyit edzenek, a gugli meg vagy igazat mond, vagy nem, de a napi 6-8 ezer kalóriás speciális étrendet valamikor csak ledolgozzák az olyanok mint Lochte, Phelps -- és Hosszú.

Ha az utolsó bekezdést nem érted, az komoly szemléletbeni különbség. Gyorsan növekvő cégek menedzsmentje valamikor 30-60-100 alkalmazott körül szoktak szembekerülni azzal a problémával, hogy akármilyen okos a cégvezető, már nem tud mindent kézben tartani. A további növekedéshez minőségi átalakulás kell: NEM fog tudni minden fontos döntést maga meghozni. Ha ragaszkodik az egyszemélyi irányításhoz, szükségképpen le fog lassulni. Lemarad a versenyben. Ha olyan személyiség, mint Gyárfás, akkor nincs is mersze, hogy fontos döntéseket delegáljon, mert ettől retteg legjobban, hogy más is el tudja végezni azt, amit ő. Fölöslegessé válik, félretolják, kitúrják. Folyamatosan azt kell bizonygatnia, hogy pótolhatatlan.

A "keleteurópai" hagyományokban a központosított döntések rendszere uralkodó, Gyárfás ebből nem lóg ki különösebben. A vezetési módszerek következményei is mindenütt ugyanaz: ahogy az ilyen rendszerek fokozatosan felélik az örökölt erőforrásokat, lemaradásuk is fokozódik a "nyugati" menedzsment modelleket követő rendszerekkel szemben.

elemes 2016.11.21. 07:22:07

Egy "gyárfásectómia" rövid távon (néhány héten át) BIZTOSAN zökkenőket okozna, de van egy közmondás: a temető tele van pótolhatatlan emberekkel -- igen hamar kiderülne, hogy a dolgok nélküle is haladnak, sőt, lendületet kaphatnak.

Ha Gyárfást helyettesítjük egy akármilyen fideszes vagy másik figurával, aki ugyanúgy egy kézben akar mindent összpontosítani, akkor persze nem lesz fejlődés.

Gyárfás nem az úszósportért él, hanem a saját dicsőségéért.

Márk_Márk 2016.11.21. 15:23:29

@elemes:
Hosszú tehetségét hagyjuk, elég egyértelműen doppingol.
Még nem kapták el, de az NDK-s úszónőket sem kapták el soha.

A 90-es évek érmeit sem lehet egyértelműen az előző vezetés érdemének tekinteni (1996-ban - Atlanta - Gyárfás már 3 éve vezette a MÚSZ-t).
Az uszodák felújításához meg nem sok köze van, nem az ő döntése.

"ráguglizott arra a két szóra, amit Hosszú nyilatkozatából megértett"
Hát Gyárfás azért Hosszúnál sokkal intelligensebb. Nem egy sportegyetemet végzett el sportolók számára könnyített büfé-ruhatár szakon, mint Hosszú, aki semmi más, mint a faszkalap férje kesztyűbábja, és nagyon pofára fog esni, hogy milyen nagy ívben bassza majd ki Tusup, amikor már nem hozza az eredményeket.
Nem értem, miért pont Hosszúnak legyen saját öltözője, ha másnak sincs. Ő miben kivétel? Pláne miben volt kivétel akkor, amikor ezért hisztizett, és még semmi eredményt nem tudott felmutatni.

Lochte, Phelps - a többi doppingkirály.

Továbbra is várom a választ arra, hogy Gyárfás helyett kit.
EGY (1) nevet kérek, nem mellébeszélést.
De a név fideszes potentáté legyen.

Mindenki a saját dicsőségéért él, nem az úszósportért.
Hosszú ráadásul egy büdös tahó is, aki megsértődött amiatt, hogy nem kivételeztek vele, és egy hibás rajt miatt kizárták az ob-n, és nem nyerhetett meg minden számot és nem alázhatott le mindenkit, ami a célja volt, most ezért üvöltözik.

És a szövetség helyében fegyelmivel eltiltanám a magyar színekben indulástól 2 évig, és akkor talán elgondolkodna (mert akkor elesne a külföldi versenyeken is a pénzektől).

elemes 2016.11.21. 16:35:23

@Márk_Márk:

"Hosszú tehetségét hagyjuk, elég egyértelműen doppingol."

vagy igen, vagy nem, én igazán nem értek hozzá, de ha doppingol, akkor Gyárfás ölette meg Fenyőt :)

"Hát Gyárfás azért Hosszúnál sokkal intelligensebb."

Ez tény, csak 1. a pozíciójában nem az intelligencia (IQ) a lényeg, hanem a vezetői képességek, abban meg nem túl jó. Egy jól elosztott irányítási rendszerben egy cég sokkal többre képes, mint akár a legeslegokosabb menedzser -- az egyszemélyi vezetésben pedig csak kevesebbre (mint a menedzser)

Másdérszt, itt nem is intelligenciáról van szó, hanem arról, hogy nincs képben az úszó élsport mai hátterét illetően. Pedig ugye, "you had one job."

"Hosszú, aki semmi más, mint a faszkalap férje kesztyűbábja"

Ez esetben viszont a faszkalap férje a legjobb a többi faszkalap úszóedző között :)

"miért pont Hosszúnak legyen saját öltözője, ha másnak sincs."

Hosszú elsősorban nem *magának* kérte a külön öltözőt, a kamerákat, a mozgáselemző szoftvert, a jeges kádat meg hasonló szarságokat (ezeket többnyire megvette magának az évi közel 100 milkás bevételéből), hanem minden élsportolónak, akitől eredményeket várnak.

"amikor ezért hisztizett, és még semmi eredményt nem tudott felmutatni"

Amikor én először olvastam (tavaly decemberben, kb), akkor azért már voltak eredménye, bőven.

"EGY (1) nevet kérek, nem mellébeszélést."

Koporsót Gyárfásnak, hamar meglesz az utóda.
Nem én fogom megmondani, ki legyen az.

"Mindenki a saját dicsőségéért él, nem az úszósportért."

Nem, nem mindenki a saját dicsőségéért él :) A nárcisztikus személyiségek élnek a dicsőségükért. A személyiségfejlődés fontos lépése annak felismerése, hogy nem mindenki nárcisztikus és a legtöbb embernek mások a motivációi.

"Hosszú ráadásul egy büdös tahó is, aki megsértődött amiatt, hogy nem kivételeztek vele, és egy hibás rajt miatt kizárták az ob-n, és nem nyerhetett meg minden számot és nem alázhatott le mindenkit, ami a célja volt, most ezért üvöltözik."

Sportolóknál azért előfordul, hogy vitatják a bíró / versenybírók döntéseit, persze nevezhejük ezért az összeset tahónak, és abban az állapotban valószínűleg azok is.

"És a szövetség helyében fegyelmivel eltiltanám a magyar színekben indulástól 2 évig, és akkor talán elgondolkodna (mert akkor elesne a külföldi versenyeken is a pénzektől)."

Simán, csak ehhez valós indokot kéne találni, mert ha hamis indoklással tiltják el, abból Hosszú fog jól kijönni.

Márk_Márk 2016.11.21. 17:40:05

"a vezetői képességek, abban meg nem túl jó"
Messze a legjobb a magyar sportszövetségek jelenlegi vezetői között.

Nézd meg, hol tart a többi egykori magyar sikersportág jelenleg.
Ha nincs a kajak-kenu meg az úszás, akkor Rióból mennyi érmet is hozunk?
(Ráadásul valóban, ez a kettő sincs közel sem ahhoz, ahol régen volt. De ez részben annak is köszönhető, hogy eleve sokkal kevesebb gyerek hajlandó élsportra, mint mondjuk 25 éve, ami nem baj, sőt, az élsportot hagyni kéne a fenébe, aki talál szponzort, az sportoljon, aki nem, az ne, és a tömegsportot támogatni - mutass most olyat, hogy emberek csak úgy le tudnak menni valahova kézilabdázni vagy kosarazni, ha épp kedvük szottyan; focin kívül kb. semmi lehetőség, bár ma már nem nagyon megy az sem, mint amikor én voltam gyerek, hogy letettünk 2 ruhadarabot a mezőre, hogy ez a kapu, aztán rúgjuk a bőrt.)

"nincs képben az úszó élsport mai hátterét illetően"
Biztosan képben van, hiszen nyilatkozta, hogy amit Hosszú kért, mind megvan, csak senki nem használja. Gondolod, hogy neki kellene géppisztollyal odakényszeríteni minden úszót?

"a faszkalap férje a legjobb a többi faszkalap úszóedző között"
Annyiban, hogy amerikai úszóedzőként hozzáfér azokhoz a doppingszerekhez, amikhez Phelps meg Lochte.

Ahogy látom, még mindig csak köntörfalazol, hogy ki legyen Gyárfás helyett.
Azt bármilyen segg be tudja üvölteni a pálya széléről, hogy hülye a bíró.

Indok?
Tök elég az, hogy folyamatosan a magyar szövetség ellen beszél.

elemes 2016.11.21. 17:47:12

@Márk_Márk:

Cikk az indexen az úszószövetség közleményéről.
Hát ez a közlemény egy állatorvosi ló :-)))

1. rész: önfényezés, idegen tollak. ugorjunk.

2. Tusup-ekézés, konkrétumok nélkül

3. "Az elnökség úgy gondolja, hogy Hosszú Katinka és Shane Tusup a hétvégén összehívta azokat a sportolókat, akik az elmúlt napokban különböző hangnemben, közleményekben támogatásukról biztosították" -- mi közük hozzá...? másrészről, ez üzenet, a szövetségnek mindenütt vannak kémei (a jelek szerint a macs-nál is, Tiszekert a guta kerülheti).

4. takarózás a VB-vel.

Gyárfás láthatóan maga írta az egészet, többes számban, aztán megkérte pár csicskáját... de ez az egész így nagyon gáz... lehet, hogy Gyárfás mégsem olyan intelligens, vagy tényleg öregszik (és ugye a korral a tapasztalatok szaporodnak, de az IQ csökken).

Márk_Márk 2016.11.21. 19:04:27

@elemes:
Ja, mert Hosszúék cikke mennyiben jobb már: Összehívták a magyar úszókat, és megvitatták.

Közben összehívták azt a hét díszfaszt, aki eddig felszólalt, és senki mást (nem kellettek hozzá kémek, mivel közleményt adtak ki).
Ezek közül 2 van, aki valami eredményt fel tud mutatni, Hosszú és Gyurta, bár utóbbi már csak a múlt.
Tusupnak meg semmi köze Magyarországhoz, nem tudom, miért akar bármibe beleugatni.

Ezeket kibaszni a picsába vagy eltiltani fegyelmivel pár évre, hogy legen idejük gondolkodni, aztán a szövetség folytathatja nyugodtan a munkáját.

Egy szervezetet nem lehet demokratikusan irányítani, hogy minden Hosszú-szerű idióta picsa beleugasson.
Egyszemélyi vezetésre van szükség.

elemes 2016.11.21. 19:58:03

1. Ha Hosszúék közleményt adtak ki, akkor ez mi: "...Az elnökség úgy gondolja, hogy" ...?

2. Az a hét vagy akárhány díszfasz eléggé toplistás úszó, még ha "csak a múlt", akkor is.

3. Tusupnak semmi köze Magyarországhoz, hacsak nem az, hogy aranyeső Katinka edzője.

4. "kibaszni a picsába vagy eltiltani fegyelmivel pár évre, hogy legen idejük gondolkodni, aztán a szövetség folytathatja nyugodtan a munkáját" -- Ez érdekes ötlet, de amint már említettem, valós ok kellene az eltiltáshoz. És az ötleted egy másik olvasata: mintha a legjobb úszók jelenléte akadályozná az úszószövetség zavartalan munkáját.

Szerintem Hosszú pont ezt a szemléletet kifogásolta, és ha ezt elég tömören meg tudja fogalmazni (az úszók csak kolonc a szövetség nyakán, nélkülük sokkal rendezettebben lehetne elkölteni a szponzori pénzeket), az elég korrekt lenne.

5. "Egy szervezetet nem lehet demokratikusan irányítani" -- szó nincs "demokratikus irányításról". Feedbackról van szó. Ismered az 1977-es tenerifei balesetet? Már bőven újságolvasó lehettél akkoriban. A másodpilóta megjegyezte: "szerintem nem kaptunk felszállási engedélyt..." Van Zanteem kapitány utolsó szavai: "egy repülőgépet nem lehet demokratikusan irányítani."

"Egyszemélyi vezetésre van szükség." -- Ez valóban sokáig divatos VOLT, csak mára elavulttá vált irányítási modell. Ma már inden versenyben csúnyán lemaradnak az egyszemélyi irányítású rendszerek. Lehet, hogy Gyárfás valamikor ebben nőtt fel, de az idők változandanak.

Egy helyzet van, amikor a centralizált döntéshozatal hatékonyabb: krízisben, amikor azonnali gyors döntésekre van szükség. Az egyszemélyi vezetők között nem is ritka, hogy igyekeznek krízishelyzeteket, konfliktusokat előidézni, mert ezekben megmutatkozik a hatékonyságuk (nem tudatosan keltenek krízist, egyszerűen csak "ráéreznek" mint az autóvezető, ha megcsúszik az autó, merrefelé kell tekerni a kormányt). Bónuszként a krízisre hivatkozva el lehet hallgattatni a kritikus hangokat is.

De az egyszemélyi irányítás hatékonysága még így is elmarad a delegálásra és visszajelzések feldolgozására épülő modern szervezetekétől. Ahogy olvad a korábban felhalmozott tőke, az egyszemélyi vezetők rendszere fokozatosan lemarad, végül a kudarcot vallott vezető mindenki mást hibáztatva visszavonul (vagy esetleg börtönbe).

Szóval Gyárfás 93-tól elnököli az úszószövetséget -- de a 96-os eredmények még bőven a korábban felhalmozott tőke hozama.

kommentes nikk 2016.11.22. 08:55:24

@Bogyi bácsi: attól még ezt a kifejezést rosszul írtad, hiába foglalkozol késekkel. Tökmindegy mivel foglalkozol, az úgy szól, hogy pengellérre állítani :)

Márk_Márk 2016.11.22. 17:08:25

"a 96-os eredmények még bőven a korábban felhalmozott tőke hozama"
Kétlem.
A sportban 3 év nagyon nagy idő, ha nem is annyira nagy, mint számítástechnikában.

elemes 2016.11.24. 08:40:06

@Márk_Márk:

A 3 év nagyon nagy idő :) csakhogy: a 96-ban eredményes sportolók már 93-ban is keményen feljövőben voltak -- és az őket felkészítők is.

Most épp a túlélésre játszik:

index.hu/sport/uszas/2016/11/24/ezt_a_botranyt_is_siman_tulelheti_gyarfas/

Viszont -- mi van, ha a Hosszú kezdeményezéséhez csatlakozott sztár-úszók egyszerűen fityiszt mutatnak Gyárfásnak és egy alternatív szövetséget hoznak létre? Vagy mondjuk leigazolnak Hosszú sportegyesületébe? A sportversenyek nagy szponzorai nyilván az aranyérmeseket fogják támogatni.

elemes 2016.11.28. 10:58:03

@Márk_Márk:

f.y.i

Balog majd Lázár kézbesítésében Gyárfás megkapta a távozásra hívó üzenetet. A reakciója alapján nem szeretné ezt tudomásul vennie -- pedig így elveszíti a rendezett visszavonulás lehetőségét.

Balog:

hvg.hu/itthon/20161124_Balog_Zoltan_Gyarfasugyben_nem_helyes_elvitatni_a_szakertelmet_a_vilag_es_olimpiai_bajnokoktol#rss

Lézer:

hvg.hu/itthon/20161124_lazar_janos_kormanyinfo
süti beállítások módosítása