Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Pengeélen

Pengeélen

Itt fekszik Fundin fia Balin, Mória ura

Palcsesz "Angelero" Imi újabb kése

2016. október 13. - Bogyi bácsi

Öröm és boldogság van kedveseim! Hosszas várakozás után végre kézhez vehettem szeszélyes igényeim és bolond gondolataim újabb megtestesülését, Palcsesz Imi 'Balin' fantázia nevű kését. Hejj, ha a címből indultál ki, akkor tévútra térsz, hiszen Imi nem a kiváló és igen jellemes törpről nevezte el kését, hanem a magyar vizek egyik legismertebb ragadozó haláról a balinról. Jómagam imádok horgászni, bár időm nem nagyon engedi; azt meg, hogy ragadozókra menjek, azt még annyira sem. Abban a kevés időben ami nekem a bot mellett adatott, azt fenekezéssel és közben baráti sörözéssel töltöm, amikor két férfi, két barát beszélgetése során a kérdés és a válasz elhangzása között gyakran egy óra is eltelik. Mit ragozzam? Ismered az érzést.

Na szóval ez az Imi gyerek ez volt olyan kis "aljas", hogy kihozta az Aurórát majd nem sokkal később megjelent a Balin is. (Legyen csak így nagybetűvel, mert még valami halra asszociálsz nekem). Háááát nem mondom, hogy volt olyan szentje a katolikus egyháznak, akit én akkor ne emlegettem volna rendkívül profán kontextusban, hogy a macska rúgja meg, mert erősen tetszett a Balin, de pénzem az nem volt rá. 

Telnek-múlnak elszállnak az évek és ha visszanézek (igen, ez Kárpátia, ügyes vagy, hogy rájöttél ;) ) akkor azt kell mondanom, hogy még mindig ugyanazt érzem, ha erre a késre nézek, mint akkor, amikor először láttam. Tökéletes. Van benne valami, ami tényleg megidézi a karcsú, de mégis izmos, erőteljes és robbanékony balint, a ragadozót, aminek a rablásaira a vízpartról olyan könnyű fölfigyelni. Van benne ugyanakkor valami kecsesség, ami tekintélyes mérete ellenére is elsőre szembetűnik. Miután Aurórámtól sajnos meg kellett válnom, muszáj volt valami használható fix után néznem és nem sok kérdés merült föl bennem mielőtt Imivel fölvettem a kapcsolatot.

Na most az, hogy gördülékeny volt az ügyintézés, az így magában kevés, kurva kevés. Bő gépzsírban tocsogó, vazelinnal átitatott, surlódás nélküli gépezet volt ez, nem is kérdés. Tudtam, hogy mit akarok: szénacél, konvex, agancs, hátul csőszegecs, kaparóél. Imi meg ezeket az álmokat igazította a valósághoz. Mert én dönteni nem tudtam, hogy Poldi legyen-e (az már elfogyott, így nem is kellett döntenem) vagy 100Cr6 esetleg 75Cr1? Nem-nem, azért sem megyek bele, hogy miért a 100Cr6 lett; egyébként meg azért, mert 75Cr1-em már volt. :p Alapvetően 4 mm vastagok a Balinok, én 3 mm-t kértem, Imi kialkudta 3,5 mm-re a pengevastagságot, mert ez volt az az ésszerű kompromisszum, ami neki (ilyen hosszúságú pengének legyen tartása) és nekem (4 mm az már-már balta nekem) megfelelt. Na ezt a kis részt csak azért osztottam ám meg veletek, mert sokszor az a vád éri a késeseket, hogy nem is értenek a szakmájukhoz, meg át akarják baszni a kuncsaftot - hát nem, hát kurvára nem! Imi ezt a kését bushcraftra tervezte: tudja, hogy mit kell/fog kibírni(a) a vas(nak). Én tudom - és most már te is, hogy ha pl. filézőkést csinálna Imi, akkor nem 3,5 mm vastag acélból lenne a pengéje.

Intermezzo 1.

Utálok kéretlenül másokat reklámozni, de nem mehetek el szó nélkül a magyarkesek.hu honlap mellett (innen is puszi nektek - csak semmi buzulás! :) ), akik áldásos munkájukkal nagyon sokat tesznek a minőségi hazai kések megismertetéséért. Nem utolsó sorban igen jónak tartom, hogy itt a készítők világosan és egyértelműen leírják, hogy a késüket milyen feladatra szánják, hogyan kell ápolni a kést és a tokot és még egy csomó hasznos infót is megosztanak a nagyérdeművel. Itt-ott azért más állásponton vagyok, de hát ettől szép a világ: virágozzék minden virág és a vélemény szabad. Ámen! :)

Na, akkor nézzük a kést: 

Száraz metrikus adatokat tudod, hogy hol találsz, szóval ugorgyunk! :D 

A tok: Astur generál tokja, fekete marhabőr, nagyon, úgy értem NAGYON masszívan tart! Apró esztétikai hiba: a szájánál a bőr kicsit megrepedt, de amíg a funkcionalitást nem befolyásolja, addig nem zavar. (Ezt a tokot lehet, hogy le fogom cserélni műanyagra a tisztíthatóság miatt, de ez még nem biztos.)

A kés: szófecsérlés leírni, hogy masszív, mert egy majdnem 30 cm hosszú vasdarabtól mi a kurva istent várhatna az ember? Nehéznek egyáltalán nem nehéz, bár azért azt hozzá kell tennem, hogy az átlagosnál kissé jobb fizikai állapotban vagyok. ;) (vállveregetős pacsi magamnak) A kontúrok szépen eldolgozottak, a kivitelezés maga hibátlan; megszokott Angelero manufacturing minőség. A penge 800-as szálcsiszolt, borotvaéles, lapos konvex. A hegye szépen dudorodik, ránézésre fúrásra ideális lesz, de ezt majd az idő eldönti. Az agancs fogása biztos és ahogy érik ez csak még biztosabbá válik majd. Igen, az én dilim, hogy szénacél + agancs, de nem csak szerintem lett szép... ;) A késre gravíroztattam egy "Bogyesz" feliratot még, hogy személyesebb legyen - ezt külön köszönöm Kocsis Ferencnek és hát Iminek, aki intézte az egészet. 

Na és akkor a képek:

 dsc_0695.bmpItt van a kis kabátkájában

dsc_0701.bmpMondhatni, hogy csupaszon (elképesztőek voltak a hajnali fényviszonyok a csornai hanyban, szóval naaaaagy bocsi a képek minőségéért!) - a gólya a "P" betűvel garancia a minőségre!

dsc_0700.bmp

dsc_0720.bmp100Cr6 - ajánlom! Szép lett a 800-as felhúzás Imi!! :)

dsc_0699.bmpÍgy azért látszik, hogy nagyon egyben van a kis drágaság! 

dsc_0697.bmpAstur tok - a repedést nem fotóztam még le, de látszik, hogy nem fércmunka a tok, na! 

dsc_0705.bmpEgy hangyafasznyit látszik csak, hogy szép "halacskás" lett a markolat.

dsc_0703.bmpA "P"Gólya ismét, de a lényeg itt most a markolaton van. Szííííp! :)

dsc_0706.bmpEnyém. Imi kitalálta ezt a barnítást a markolatnál és a pengehát azon részén, ahol nincs kaparóél. A kontraszt miatt nagyon jó ötlet. Nem idegenkedtem a dologtól mert maximálisan megbízom kések terén az ízlésében, de azért fölajánlotta, hogy ha nem tetszik, akkor kb. 2 perc (+ 1 hét amíg ugye a csomag Kunmadaras-Győr között megfordul ;) ) alatt eltünteti. Hát ez márpedig így marad, mert nekem nagyon tetszik!

dsc_0707.bmpA barnítástól nyugatra (és tényleg nyugat, most komolyan!) eső részen van kaparóél.

dsc_0709.bmp

dsc_0710.bmpA mondhatni már, hogy szokásos "élteszt": nem csillan befelé. ;)

dsc_0723.bmpSzép formájú a hegy, mondhatni, hogy tökéletes.

dsc_0718.bmp

dsc_0719.bmpElölről és hátulról (azaz előrő' és háturú'). Imifiú ezt nagyon összerakta! :)

dsc_0724.bmpEz pedig az, amiért valójában a 100Cr6 mellett döntöttem: áttetsző acél! :D :D :D 

A galériában azért láthatjátok azt is, hogy milyen jó képeket lehet készíteni erről a késről akkor, ha profi fotós áll a kamera mögött és nem egy olyan kis balfasz, mint én. :D 

angelero.png

És, hogy a kés szép lett, azt nem csak én mondom - ha már a készítőjének is tetszik, akkor olyan nagy gond nem lehet. :D :D :D :D :D 

 

Na fiúk-lányok, hát ennyi lenne a Balin újdonat újan azaz right out of box bemutatása/reviewja, vagy mi fene. Keressétek Imit, rendeljetek tőle sok szép vasat (mert az jó) és élvezzétek az életet úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva! 

A bejegyzés trackback címe:

https://pengeelen.blog.hu/api/trackback/id/tr6711790267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása